۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۰۰

فعال سیاسی استان قزوین:

نمایندگان مجلس از اطرافیان و اعضای دفتر خود مراقبت کنند

نمایندگان مجلس از اطرافیان و اعضای دفتر خود مراقبت کنند

قزوین - یک فعال سیاسی تأکید کرد:کار نمایندگی مردم کار خطیری است و با توجه به اینکه اختیارات گسترده‌ای در ید نماینده است می‌تواند باعث جمع شدن برخی افراد فرصت طلب در اطراف او باشد.

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد نمایندگان استان در مجلس یازدهم اظهار کرد: نمایندگان مردم در شرایطی راهی مجلس شدند که شرایط سخت کشور و بی تدبیری دولت انتظارات را از آنها بالا برده بود.

وی افزود: از سویی با توجه به اینکه دو نماینده از ۴ نماینده قزوین در این مسیر جوان بودند و تازه راهی مجلس شده بودند، بیشتر تمرکز و نگاه‌ها بر روی آنها معطوف شد.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین اضافه کرد: آنچه تا به امروز از این دو نماینده دیدیم حضور خوب و مؤثر در عرصه‌های تصمیم گیری استان ومجلس بوده و این امر قابل قبول و قابل تقدیر است.

وی افزود: از دیگر نکات بارز این دو نماینده ارتباط خوب با مردم و فعالیت مناسب در استان است و شاهد حضور مؤثر در مناطق مختلف و همراهی با مردم هستیم و باید بپذیریم این دوران کوتاه با موفقیت همراه بوده است.

شفیعی‌ها تصریح کرد: همین که در مسائل جدی و کلان کشور فعال بودند و فعالیت آنها در استان هم مشهود و اثر بخش بوده است نشان می‌دهد تا اینجای کار انتخاب صحیحی انجام شده است.

وی بیان کرد: در مصوبه اخیر مجلس در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای کشور نیز این دو نماینده شهر قزوین حضور فعال داشتند و این جای خوشبختی دارد و در ارزیابی با نمایندگان گذشته این میزان از فعالیت کاملاً برای همگان قابل احساس است.

این مسؤول تصریح کرد: نکته مهم این است که این به روز بودن، فعال بودن در مسائل جدی کشور و قدرت رایزنی باید استمرار داشته باشد و در ادامه راه توجه داشته باشند که دچار روزمرگی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خطراتی که پیش بینی می‌شود و باید از آن به عنوان یک تهدید یاد کرد این است که این سرعت کار، نقطه عطف داشته باشد و پس از مدتی شاهد کاهش و نزول آن باشیم.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند این تلاش و تکاپوی مثبت را تا پایان راه برای خود رقم بزنند و آثار ارزشمندی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ غلطی در سطح جامعه وجود دارد که انتظارات از نماینده مجلس، او را وارد فاز اجرا می‌کند و این غلط است.

نمایندگان بر روی وظایف قانونگذاری و نظارت تمرکز کنند

شفیعی‌ها ادامه داد: از سویی همین باور غلط در سطح جامعه باعث شده تا همواره نمایندگان هم برای کسب آرا در دور بعد، بر روی امور اجرایی تمرکز کنند و این امر خوبی نیست.

وی بیان کرد: نماینده مجلس نباید علی رغم درک وظیفه خود در حوزه قانون گذاری و نظارت که بخش اعظمی از وقت نماینده را می‌گیرد شدت انها نیز به دنبال نگاه غلط مردم حرکت کرده و اوقات زیادی را صرف دید و بازدید و حضور در مناطق بکند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: حضور در دل مردم برای درک مشکلات خوب است اما ایفای نقش اجرایی و دادن وعده‌های اجرایی نه تنها مفید نیست بلکه در صورت عدم تحقق وعده‌ها بدبینی هم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این حضورها نباید نمایندگان را از وظایف خود دور کند افزود: وجود قوانین اضافه و متضاد بخش اعظمی از مشکلات کشور را شامل می‌شود و این یعنی نیاز است این قوانین یک‌بار مورد بررسی جدی قرار بگیرند.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین تصریح کرد: پر کردن خلأهای قانونی و قانونگذاری هم بخش دیگری از وظایف نمایندگان است و نماینده باید برای آن وقت بگذارد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون نیاز بزرگ‌تری در کشور است، ادامه داد: نظارت در مجالس گذشته ضعیف بوده و هیج کس بر قوانین مصوب نظارت نکرده و لذا عمده وظایفی که بر اساس قانون و شرع بر عهده نماینده است توجه جدی به دو حوزه قانونگذاری و نظارت است.

شفیعی‌ها عنوان کرد: در کنار با مردم بودن نماینده باید در برابر این دو رسالت پاسخگو باشد و وظیفه اصلی او در همین دو حوزه است.

شفافیت مانع نشر شایعه خواهد شد

وی بیان کرد: نماینده باید فارغ از نگاه به ۴ سال آینده، تلاش کند در این ۴ سال مردم را از مشکلات اساسی انها که حوزه قانونگذاری و نظارت بر قانون است نجات دهد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه شفافیت بسیار مهم است، عنوان کرد: شفافیت مانع نشر شایعه خواهد شد و تلاش نماینده نیز باید در راستای ابهام زدایی از فعالیت خود باشد.

وی گفت: یکی دیگر از نکات حساسی که نمایندگان مردم استان در مجلس باید در نظر داشته باشند این است که کار نمایندگی مردم کار خطیری است و با توجه به اینکه اختیارات گسترده‌ای در ید نماینده است می‌تواند باعث جمع شدن برخی افراد فرصت طلب در اطراف او باشد.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین تأکید کرد: نمایندگان نباید خود را مصون دانسته و مدام اعضای دفتر و اطرافیان خود را مراقبت کنند و این‌گونه نباشد که در میان مردم به واسطه برخی شبهات، زمزمه‌ای در مورد اطرافیان دفتر شنیده شود.

وی در پایان یادآور شد: ارائه گزارش منظم از عملکرد خود به مردم و همچنین توجه به طهارت دفتر و اطرافیان، می‌تواند زمینه موفقیت نمایندگان را فراهم کند.

کد خبر 5092321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدوی FR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      بسیار عالی بود ...